bobrzanie.pl – to co istotne w Bolcu, Bolesławiec, informacje, blogi, sport, rozrywka, humor, imprezy, wideo

Urząd woli drożej – c.d.


Po wyjaśnieniu sprawy dotyczącej zamówienia materiałów promujących tegoroczne Bolesławieckie Święto Ceramiki w Urzędzie Miasta wyciągnięto konsekwencje służbowe wobec Elżbiety Chojnackiej, straciła stanowisko naczelnika wydziału promocji. Zaproponowano jej dalszą pracę w wydziale. Kto będzie nowym naczelnikiem – na razie nie wiadomo.

Poniżej oświadczenie Jerzego Zielińskiego, Sekretarza Miasta Bolesławiec w tej sprawie. To on prowadził postępowanie wyjaśniające dotyczące zamówienia materiałów promocyjnych.


Postępowanie w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty na opracowanie projektu i druk zaproszeń, plakatu reklamującego Bolesławieckie Święto Ceramiki i afisza z programem Bolesławieckiego Święta Ceramiki 2010 roku ze względu na wartość zamówienia niższą niż 14 tysięcy EURO prowadzone było poza ustawą – Prawo zamówień publicznych (wyłączenie z art. 4 pkt 8 ustawy – Prawo zamówień publicznych, tekst jednolity z 2007 r. Dz. U. Nr 223, poz. 1655, ze zmianami). Kwestie takich postępowań w Urzędzie Miasta Bolesławiec uregulowane są instrukcją wewnętrzną IN-7.4/04. Ze względu na fakt, że zamówienie to jest elementem projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Europejskiej Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Czeska dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego zastosowanie miały tu również wytyczne Komisji Europejskiej zawarte w komunikacie wyjaśniającym dotyczącym prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień publicznych (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 179/2 z 01.08.2006 – 2006/c 179/02), dlatego nie ograniczono się do wysłania zaproszeń do oferentów, ale zaproszenie opublikowano w Internecie, a więc skierowano do nieograniczonego kręgu zainteresowanych. Z uwagi na to, że takie zamówienia są proste, zasadą w takich postępowaniach jest ich jednoosobowe prowadzenie. W tym przypadku postępowanie prowadziła Elżbieta Chojnacka, Naczelnik Wydziału Rozwoju i Promocji Miasta.

W toku całego postępowania do Urzędu wpłynęło 19 ofert na wykonanie tego zamówienia, rozpiętość proponowanych cen zawierała się w przedziale od 2.600 zł do 11.346 zł. Zgodnie z Instrukcją, o której mowa wyżej, cena nie była jedynym kryterium dla oceny ofert. Uchybieniem prowadzącej postępowanie było niesprecyzowanie kryteriów w zaproszeniu do złożenia propozycji cenowej. Kilkoro zamawiających w toku trwania postępowania kontaktowało się z prowadzącą postępowanie i uzyskało właściwe wyjaśnienia w tej kwestii. Innym uchybieniem było arbitralne odrzucenie przez prowadzącą ofert z najniższymi cenami. Do uznania cen z tych ofert za rażąco niskie brak było racjonalnych i w pełni obiektywnych przesłanek. Wybór oferty wykonawcy sprawdzonego, którego doświadczenie gwarantowało, że graficzna oprawa Bolesławieckiego Święta Ceramiki będzie na poziomie nie gorszym niż w latach poprzednich, a zaproponowana cena za wykonanie tego zamówienia była umiarkowana, był wyborem bezpiecznym i nie stanowił złamania przepisów ustawowych, nie może więc być mowy o przekroczeniu dyscypliny finansów publicznych. Wykazane w toku postępowania wyjaśniającego uchybienia miały charakter przekroczenia przepisów wewnętrznych Urzędu przez prowadzącą postępowanie i za to spotka Panią Elżbietę Chojnacką odpowiedzialność służbowa.

Jerzy Zieliński, Sekretarz Miasta Bolesławiec
Bolesławiec, 28 lipca 2010 roku
———————————————————————–
Decyzję urzędu w sprawie plakatów opisaliśmy TUTAJ a TUTAJ skomentowaliśmy ją.
Exit mobile version