sty 9, 2012
7533 Wyświetleń
3 0

Partykuła henrykowska „nie”

Napisany przez

Od jednego NIE Henryka Jasińskiego prawdopodobnie zaczęła kiepska organizacja tegorocznego finału WOŚP w Bolesławcu. Początek klęski nastąpił, kiedy odeszli ze sztabu ci, którzy wiedzieli jak zrobić finał WOŚP, a odeszli kiedy szef sztabu nie chciał ze swojej funkcji na ich prośbę ustąpić. Odeszli, kiedy powiedział NIE tym, którzy go wybrali.

Na ironię zakrawa akt, że sami odchodzący sztabowcy wcześniej go na funkcję szefa sztabu powołali, co dziś tłumaczą swoistym szantażem emocjonalnym ze strony Jasińskiego. Poprzedni szefowie z powodów osobistych obecnymi szefami nie chcieli zostać a pan Jasiński miał zaproponować samego siebie. Wspominając przy tym o swojej poważnej chorobie i o tym, że to jego ostatni finał. No to go wybrano.

Problem w tym, że wybrano go zakładając, że cała ekipa będzie z nim, czyli nadrobi ewentualne braki i dociągnie niedociągnięcia. Okazało się, że szef sztabu, wskutek swojego postępowania, został niemal sam. Mało kto, nawet z tych co odeszli, dałby radę pociągnąć WOŚP sam. Ratunkiem dla Jasińskiego miało być wsparcie samorządu, które zaowocowało m.in. sfinansowaniem z kasy BOK MCC legendarnego już koncertu Czeremszyna z honorarium 7500 zł (całkowity koszt koncertu z obsługą, wynajęciem sali itd. pewnie wyniósł z 10 000 zł). W sposób modelowy marketingowo i organizacyjnie zarżnięto koncert prawdziwej gwiazdy. (Przywoływane przez internautów z Bolec.info wspomnienie Chuck Berry show w Bolesławcu jest trafne – tu i tu wywalono w błoto samorządową kasę nadmiernie ufając komuś, kto imprezy nie potrafił zorganizować.) Stąd też dymek ilustrujący ten tekst.

Wsparcie samorządu jednak nie pomogło, bo nawet urzędnicy zorientowali się, że z finałem będzie problem, choć mimo to wydali na jego organizację nasze pieniądze (wątpię aby ktoś poniósł konsekwencje takiej decyzji).  I faktycznie organizacyjna klapa okazała się nieunikniona. Już kilka dni przed finałem było widać, co się szykuje. Artyści nie wiedzieli o której i gdzie grają, komunikaty o programie były niejasne i amatorskie a zachowania szefa sztabu… dezorientujące.

Kiedy ruszał tegoroczny WOŚP zaproponowałem organizatorom stałe miejsce na bobrzanach i podstronkę o WOŚP. Potem tego żałowałem, bo informacje nadsyłane przez sztab nadawały się tylko do skasowania i zapowiadały porażkę. Zszokowało mnie na przykład kuriozalne info o konieczności akredytacji na imprezie. Podobno ludzie bez tych akredytacji mieli problem z fotografowaniem imprezy.

Kto chciał dać na WOŚP mógł to zrobić nie oglądając się na kontrowersyjnego szefa sztabu i smród wokół finału. Już kilka dni przed imprezą przy każdej kasie w Lidlu była puszka i ja z takiej opcji skorzystałem.

Wspomaganie WOŚP to rzecz niejednoznaczna. Pomijając nawet fakt, że prawicowi publicyści starają się zrobić z faktu wrzucenia paru groszy do puszki akt politycznego wsparcia III RP oraz Owsiaka Syna Milicjanta i Ateistki, mam opory.

Kiedy myślę o kasie na koncert Czeremszyny, albo widzę na Onecie info o tym, że Owsiaka na zakopiance eskortuje policja i uświadamiam sobie ile kasy samorządy i rząd wydają na wsparcie akcji, to zastanawiam się czy gra jest warta świeczki. Oczywiście gdy sprzętem kupionym przez WOŚP badano słuch mojemu synowi w bolesławieckim szpitalu – takich wątpliwości nie miałem.

Tegoroczny blamaż WOŚP w Bolesławcu nie tylko zaprzepaścił pracę wielu ludzi, którzy przez ostatnie lata odbudowywali z sukcesem tutejszą Orkiestrę (a warto pamiętać, że  w niektórych latach finałów w mieście wcale nie zorganizowano) ale mógł też podważyć zaufanie bolesławian do imprezy.  Organizatorzy z lat poprzednich już skrzykują się aby znów odbudowywać WOŚP w Bolesławcu i to jest niewątpliwie pozytywny wynik pracy tegorocznego szefa sztabu.

W najbliższych dniach na internetowych forach dowiemy się zapewne jeszcze wielu zaskakujących rzeczy o tegorocznym finale i oryginalnych pomysłach organizatora. A przyszłoroczni organizatorzy już powinni to zainteresowanie WOŚP wykorzystać do promocji finału 2012, nowej strony internetowej, pomysłów i swoich umiejętności. To najlepszy sposób na kaca.

Kategorie:
dymki · Łętowski · news
https://bobrzanie.pl/kategoria/blogi/letowski/

Fotograf (bernardletowski.pl), bloger, lekko emerytowany dziennikarz.

Komentarze do Partykuła henrykowska „nie”

  • Rozliczenie bolesławieckiego sztabu WOŚP dotarło do Siedziby Fundacji w Warszawie. Teraz czeka je weryfikacja. W poniedziałek powinny być informacje na temat skutków tej weryfikacji.

    Bernard 02/02/2012 10:53 Odpowiedz
  • Strona bolesławieckiego sztabu znów działa: http://wospboleslawiec.pl/

    Bernard 30/01/2012 16:13 Odpowiedz
  • Jak informuje Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy do dziś nie dotarło tam rozliczenie bolesławieckiego sztabu WOŚP. Termin upływa jutro, 31 stycznia, decyduje jednak data wysyłki. Rozliczenie może zatem być w drodze lub może zostać wysłane jeszcze jutro.

    Bernard 30/01/2012 12:36 Odpowiedz
  • @Stary Satyr – ludzie prawicy mają skłonność do demaskowania spisków? A może pogadamy o Barbarze Blidzie? I w tym kontekście o wnioskach z raportu komisji Kalisza, których nie nagłaśniano medialnie – bo prawdy od jakiegoś czasu się medialnie w tym kraju nie nagłaśnia…

    Bruner 21/01/2012 21:44 Odpowiedz
  • Myślę, że mamy do czynienia z utrudnionym kontaktem z rzeczywistością – i nie żartuję.

    Zakładałem, że pan Jasiński zbiera się do kupy po finale i przygotowuje rozliczenie, ewentualnie jakieś oświadczenie wyjaśniające niejasności a oglądam foty po jego kolizji mogące dokumentować jedynie zmęczenie po finale i jego umiejętności kierowcy. Cała ta historia robi się żenująca.

    Bernard 20/01/2012 18:31 Odpowiedz
  • „Oskarża się mnie o wiele rzeczy, dlatego w zakładce „DOKUMENTY” znajdą Państwo wszystkie zebrane od początku października informacje, dlaczego
    i kto zrobił wszystko, aby się nie udało!!!”

    Oto ta zakładka:
    https://sites.google.com/site/wospboleslawiec2012/dokumenty

    Ktoś wie o co mu właściwie chodzi?

    rineo 20/01/2012 18:03 Odpowiedz
  • Ludzie prawicy już tak mają ,że uwielbiają demaskowanie spisków.
    Jak na razie zaobserwowalem gromadzenie linkow do stron www ma ktorych internauci wykazali się jawna nieprawomyslnością i pozwolili sobie na posiadanie innego zdania na temat oceny działania sztabu ,niż Pan Przewodniczący :-)
    Wiem, rozumiem – dowody należy najpierw zabezpieczyć :-)
    Ale co potem?
    Komisja sledcza?
    Sąd grodzki?
    A może Trybunał w Strasburgu?

    Obawiam się ,że nic z tego.
    -Tak samo jak PiS katastrofą smoleńską- grać XX finałem WOŚP-u do konca swiata i jeszcze jeden dzien dłużej :-)

    Stary Satyr 20/01/2012 16:46 Odpowiedz
  • I tak sobie myślę, że po tej stronie ta nieruchawa fundacja mister Owsiaka mogłaby w końcu zacząć reagować bo wkrótce ona też się ośmieszy.

    Bernard 20/01/2012 08:30 Odpowiedz
  • *winni, ale wstyd :)

    rineo 19/01/2012 20:41 Odpowiedz
  • No tak, wszyscy są winii, jeno Henio jak ta lelija :/

    rineo 19/01/2012 20:40 Odpowiedz
  • szef sztabu pisze i tworzy stronę internetową:
    https://sites.google.com/site/wospboleslawiec2012/

    Bernard 19/01/2012 20:14 Odpowiedz
  • @jegomosc – od początku byłem zdania (o czym zresztą pisałem) , że Henryk niczego nie ukradł. Robił to wszystko w dobrej wierze – w tej swojej pokrętnej logice. W dalszym ciągu mam nadzieję że się nie mylę.
    Po prostu przeliczył się ze swoimi możliwościami i siłami. W momencie kiedy mu się to rozjechało nie miał wyjścia – niestety jedynym wyjściem była „pożyczka” z puszki. I liczył na to że jednak wszytko się „wyprostuje”
    Dajmy mu spokój dopóki nie wypowie się prokuratura. Jeśli są podstawy….

    frodo 17/01/2012 19:27 Odpowiedz
  • i rzecz druga:

    wczoraj trafiłem w jednej z bolesławieckich restauracji na ulotkę wośp składaną na cztery (nie wiedziałem nic wcześniej o jakichkolwiek ulotkach)
    informacje zawarte na ulotce:
    – mapa powiatu (w końcu warto wiedzieć jak wygląda powiat)
    – mapa wodstoock winter Bolesławiec czyli jakaś mapka centrum miasta z rozmaitymi ikonkami z których nie można nic wyczytać
    – logo BOK MCC i herb miasta – przyjaciele sztabu
    – coś na kształt programu imprezy bez godzin i miejsc odbywania się poszczególnych elementów imprezy (!)
    – kilka słów od pana Jasińskiego o tym, że jego pomysł polega na stworzeniu zimowego woodstock i że 15 grudnia skończyło się głosowanie na największy festiwal w Polsce (i że chyba nie wygraliśmy)
    – REKLAMY – reklamy 23 firm ( w tym banku, kilku restauracji, myjni samochodowej, fryzjera, firmy z branży budowlanej

    Być może błędnie zakładam że te firmy za ogrzanie się przy ciepełku akcji charytatywnej mogły zapłacić aby pokryć koszty imprezy…

    PS. Ulotka wygląda jak wszystkie tegoroczne materiały graficzne wośp, czyli fatalnie.

    Bernard 17/01/2012 08:37 Odpowiedz
  • @jegomość,
    może ruszał bo chciał zachować twarz, nie wiemy i nie wiem czy się dowiemy. Zakładałem, że do tygodnia po orkiestrze pan Jasiński roześle jakieś oświadczenie, ewentualnie przeprosiny a tu mieliśmy jedynie kilka słów w Azart Sat, gdzie niby złożył oświadczenie z którego wyciągnięto dwa enigmatyczne zdania.

    @rineo,
    piszesz: „jak dla mnie to bolesławiecki przykład pokazuje, że system kontroli nad sztabami kulawy nie jest, w końcu henrykowskie błędy wykryto i się rozlicza i bada.”

    to tak jakby generał powiedział: nasz system doboru oficerów jest dobry, co z tego że nie zareagowaliśmy na tańce dowódcy w okopach itd, przecież w końcu zliczamy straty wybitego przez wroga batalionu : )

    Bernard 17/01/2012 08:25 Odpowiedz
  • @Bernard: jak dla mnie to bolesławiecki przykład pokazuje, że system kontroli nad sztabami kulawy nie jest, w końcu henrykowskie błędy wykryto i się rozlicza i bada.

    Żeby móc coś sobie uszczknąć, potrzeba zmowy między: szefem, członkami sztabu, członkami banku i wolontariuszami. Lekko licząc, grubo ponad 100 osób – jak dla mnie, nierealne.

    rineo 17/01/2012 01:39 Odpowiedz
  • Liczba plotek wszelkiego rodzaju jest wręcz olbrzymia, również tych dotyczących sponsorów. Nie mówiąc już o ostatecznym wyniku zbiórki.

    Pan Jasiński wyciągnął rękę po WOŚPowe, by pokryć koszty „swoje”, bo to on był orgnizatorem imprezy. Nie chce mi się wierzyć, żeby cokolwiek zabrał dla siebie, żeby coś ukradł… znam go od kilku lat… ale kurcze po co on te puchy ruszał?

    jegomosc 16/01/2012 22:09 Odpowiedz
  • @jegomościu,
    przed laty ze Zdzichem Abramowiczem i kolegą o nazwisku Zając (imię mi wyleciało ze łba) robiliśmy pierwszy finał WOŚP w hali I LO. Wiem ile to pracy, nie musisz mi tłumaczyć.

    To ty napisałeś o wyciąganiu rąk po cudze. Pan Jasiński prawdopodobnie wyciągnął ręce po WOŚPowe żeby pokryć koszty WOŚPowe. Zgadzam się, że to niezgodne z regulaminem, ale nie sugerujmy, że to kradzież : )

    Ja nie mówię, „że sposób fundacji na weryfikację organizatorów jest kulawy”. To dokumentuje przykład bolesławieckiego finału i dokumentuje to w sposób trudny do obalenia.

    Ja pana Henryka dalej bronię, przed nazywaniem go złodziejem.

    Przyznaj, że to co dzieje się na bolcu to momentami nagonka.

    P.S. A propos WOŚP trafiłem dziś przypadkiem na ciekawą publikację sugerującą, że sponsorzy byli i kasa na koszty pozapuszkowa też powinna być. Jutro jak znajdę chwilę to napiszę jaśniej.

    Bernard 16/01/2012 20:49 Odpowiedz
  • Bernard niestety trochę błędów w swoim rozumowaniu zrobiłeś.

    Raz – kurcze nie oceniaj „nas”. Chcesz, to oceniaj mnie, moje wpisy, moje zachowanie. Nie patrz na „nas”. Ja nie odpowiadam za to co robi Robert Dudek, on nie odpowiada za zachowanie Bogdana Nowaka itp. Nie stanowimy monolitu, nie łączy nas nic poza przyjaźnią i wspólnym hobby. Nie stanowimy nawet jednej organizacji.

    Mówisz o odwecie. Chyba nie zdajesz sobie sprawy jak ważna dla „nas” i wieeeelu innych ludzi są finały WOŚP. To, co stało się w tym roku, te szkody których Henryk narobił są czymś co dotknęło mocno wielu ludzi. Więc nie ma to nic wspólnego z „odwetem za odrzucenie”. Ani jakimkolwiek innym odwetem. Szczególnie, że sprawa tak naprawdę „jest w toku”, nie wiadomo jak się skończy.

    Mi też nie podoba się „skazywanie” kogokolwiek czy też „osądzanie”. Ale przecież w tej sprawie Henryk Jasiński publicznie przyznał się do wyciągania pieniędzy z puszek. Tego nie wolno robić, nawet jeśli ty wierzysz w jakieś teorie o „tej samej kasie w dwóch kupkach”.

    Krytyka winna być konstruktywna. Mówisz, że sposób fundacji na weryfikację organizatorów jest kulawy. Opiera się on na stopniowo rosnącym zaufaniu (które podpierane jest „majestatem” organizacji czy instytucji przy której powstaje sztab). W tym roku była to szacowna i na pewno z perspektywy kilkuset kilometrów bardzo wiarygodna marka – BOK MCC. Nie wyobrażam sobie lepszego systemu przy tak wielkim wydarzeniu. Pamiętaj też o jednej rzeczy – sztab nie występuje w imieniu fundacji, działa jedynie „na jej rzecz”. To dość spota różnica.

    Swoją drogą pamiętaj, że na długo przed XX finałem sam wstawiałeś się za imć Henrykiem na łamach Bobrzan – https://bobrzanie.pl/2010/07/19/letowski/bezprawnie-zwolniony-radny

    A odnosząc się do końcówki twojego posta. Bycie „szefem sztaby” to żadna fucha. To kupa pracy i wielka odpowiedzialność, która może przerodzić się w wielką satysfakcję. Nic więcej się na tym nie „ugra”. Myślisz, że życie Roberta Dudka jakoś się zmieniło po sukcesie XIX finału? Nie wydaje mi się (no może zyskał kilku kolejnych przyjaciół). Zawsze najwięcej pretensji i „wypominek” robią ludzie, którzy niewielkie mają pojęcie o pracy tego typu.

    A to, że bez BOK-u ciężko jest zrobić w tym mieście dużą imprezę tego typu to fakt. Jasiński powtarzał, że XX finał to jego ostatni – słowa dotrzyma, bo nikt mu więcej na działanie przy WOŚP raczej nie pozwoli. A przed nami jeszcze kilkadziesiąt (daj Boże) takich imprez. Przerzucanie się na zajem odpowiedzialnością jest w tym momencie bez sensu, szczególnie, że nie znamy nawet ostatecznej kwoty zbiórki. Tak naprawdę mimo, że od imprezy minął ponad tydzień wiemy naprawdę niewiele.

    jegomosc 16/01/2012 17:31 Odpowiedz
  • Rozmowa Małgorzaty Małkowskiej a Ewą Lijewską-Małachowską w TV Lużyce: http://luzyce.info/tv-luzyce/srodek-tygodnia-ewa-lijewska-malachowska

    Koło 19 minuty muśnięty temat WOśp. W sumie nic nowego poza deklaracją dalszego wspierania orkiestry, jeśli za rok będzie inny szef sztabu.

    Bernard 16/01/2012 12:09 Odpowiedz
  • Rzad Premiera Słońce zablokował możliwość przyjmowania przez szpitale darowizn: „Ustawa refundacyjna zakazuje szpitalom przyjmować darowizny. Dlatego mogą nie trafić tam pompy insulinowe od Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Niepewność wywołuje art. 49 ust. 3 ustawy refundacyjnej. Zabrania przekazywania jakichkolwiek zachęt, w tym darowizn i użyczeń, które odnoszą się do leków refundowanych. Kara za nieprzestrzeganie przepisu wynosi 100-krotność wartości przekazanej zachęty, gdy zawinił podmiot, który nie zajmuje się handlem lekami, czyli na przykład WOŚP. A pompy insulinowe podają leki objęte refundacją”

    Bruner 16/01/2012 11:52 Odpowiedz
  • @Mia,
    witaj na bobrzanach.

    @Jegomościu,
    troszkę chciałem Cię sprowokować i troszkę się udało. Nie podoba mi się to o czym pisze Mia, zaoczne skazanie pana Jasińskiego. Sam przyznaje, że prawdopodobnie złamał regulamin itd. Ale zostawcie sprawę WOŚPowi i ewentualnie policji. Problem w tym że Fundacja ma sprawę w nosie : )

    Ja te ataki na bolcu odbieram trochę jako odwet odtrąconych przez pana Jasińskiego. Myślicie o organizacji następnego finału i robicie sobie podkład aby się odciąć i a rok nie musieć się z tego roku tłumaczyć. I tak się będzie trzeba tłumaczyć bo fundacja dała ciała pokazując jak kulawy potrafi być jej sposób na organizację finału, dobór ludzi odpowiedzialnych i jak obojętny potrafi być dla niej sposób przeprowadzania zbiórki w jakimś mieście.

    A już kuriozalne wydają mi się teksty w stylu: „nie zrażajmy sobie tej instytucji bo może nam się przydać za rok”. Ja tam na bolcu w dyskusji widzę już ze trzech szefów sztabu XXI finału : )

    Bernard 16/01/2012 08:25 Odpowiedz
  • Witam wszystkich!
    @jegomościu, jakby nie było. Nawet w sądzie zanim oskarżonemu udowodni się winę, stosuje się zasadę domniemania niewinności. Czy jakoś tak.
    Ty razem z kolegami wydaliście wyrok na HJ, śmiem twierdzić, że już w momencie opuszczenia sztabu. (czytałam na bolec.i, stąd taki wniosek.) Są zarzuty, będzie wyrok, ale (chyba) nie macie prawa moralnie szczuć HJ, a przy okazji niszczyć idei WOŚP.
    Zgadzam się z Bernardem.
    -Nie znam HJ, ale nie wierzę w jego złe intencje. Otwarcie przyznaje się do otworzenia puszki; on nie widział w tym nic złego. Nie wiem; nie czytał regulaminu?, nie miał sponsorów? Zrobił źle i myślę, że dzisiaj już o tym wie. Ale skąd miał wziąć pieniądze, jak nie miał sponsorów?
    – Jedna kupka, dwie kupki – cel był jeden: zebrać jak najwięcej pieniędzy na konto WOŚP.
    Ofiarowana przez sponsorów np. ceramika była przeznaczona na zespoły czy od razu na WOŚP? Ktoś to określa na co mają być przeznaczone pieniądze? Kto?

    Mia 16/01/2012 00:46 Odpowiedz
  • Swoją drogą pisząc o regulaminie należy pamiętać, że zbiórki publiczne również są uregulowane prawem. A robienie ich bez zgody lub przy łamaniu procedur jest karalne.

    Żeby było jasne, nie chce wierzyć w to, że henryk mógł przywłaszczyć jakieś pieniądze dla siebie, cokolwiek ukraść. Ale nie miał prawa otwierać puszek i tyle.

    jegomosc 15/01/2012 22:20 Odpowiedz
  • Bernardzie to nie są „te same pieniądze”. W żadnym wypadku nie można tak twierdzić. Sponsor decydując się „dać kasę” na organizację wydarzenia ma świadomość, że zostanie z niej zapłacony zwrot dla zespołów, być może pokryte będą inne koszty organizacji itp. Osoba wrzucająca pieniądze do puszki jest przekonana, że trafią one na cel akcji.

    Puszek nie wolno otwierać, nie wolno korzystać z tej kasy i płacić komukolwiek za cokolwiek. A już na pewno nie wolno robić tego w sposób budzący wątpliwości. Bo teraz nikt nie jest w stanie powiedzieć ile tych pieniędzy z tych puszek wyciągnięto.

    Mówiąc łopatologicznie – pieniądze przelane na konto sztabu „należą” do sztabu (oczywiście z podkreśleniem na co mają zostać wydane). Pieniądze w puszkach WOŚP należą do fundacji.

    W zeszłym rok na zespoły i inne wydatki poszło ok. 2500zł z około 4000zł pozyskanych od sponsorów. Pozostałą kasa trafiła na konto fundacji. W tym roku Henryk zaplanował występ zespołu z Lublina, z którym umówił się na gażę w wysokości 3500zł. Jak to ocenić? Jak ocenić zapraszanie zespołów i umawianie się z nimi na pieniądze, KTÓRYCH SIĘ NIE MA?! Przecież to WOŚP, wystarczyło dzień wcześniej zadzwonić do zespołu i przeprosić, powiedzieć że wycofał się sponsor, zrobić cokolwiek.

    Identyczna sytuacja była z wolontariuszami – w ciągu dwóch tygodni poprzedzających finał wciąż słyszałem, że jest ich bardzo mało. Wysłałem kilka maili i sms-ów do szefa sztabu z ofertą pomocy – gdyby tylko przyznał się do błędu byłem w stanie „z miejsca” zaangażować kolejnych kilkadziesiąt osób. Ale kontaktu nie było, za to były zapewnienia do samego końca, że wszystko jest ok.

    jegomosc 15/01/2012 22:13 Odpowiedz
  • Zgodnie z konstytucją RP, system oparty jest na „sprawiedliwości społecznej „-czyli niesprawiedliwości . Sprawa rozejdzie sie po kościach ! Nic się nie stało .Poklepią po ramieniu jak za komuny i przeniosą do innego działu samoŻądności!.
    Jegomość ma racje szkodliwość jest ogromna . Zaufanie zostało zdeptane.
    Ciekawi mnie co ma do powiedzenia szef kartelu Piotr Roman !?

    Daniel 15/01/2012 11:05 Odpowiedz
  • Bernardzie
    No to według regulaminu.
    Czy jest potwierdzenie przeliczenia puszki , przez komisję ?
    Czy są dowody poniesionych kosztów dojazdu grupy Czeremszyn?
    Jakie jeszcze koszty poniosło WOŚP w Bolesławcu?

    Daniel 15/01/2012 10:47 Odpowiedz
  • @jegomościu,
    piszesz o wyciąganiu ręki po cudze a nie wiadomo czy ktokolwiek ją wyciągnął, imputujesz przestępstwo a na razie chyba mówimy tylko o złamaniu regulaminu jednej fundacji : )

    Ja rozumiem rozróżnienie: kasa od sponsorów na koszty imprezy, kasa z puszek na konto fundacji. To jednak ciągle ta sama kasy na WOSP : ) i jedna kupka, z której robi się dwie kupki. Nie można odmówić swoistej logiki temu, kto chce pokryć koszt przybycia zespołu z zebranych pieniędzy: )

    I rzecz druga: Jeśli sponsor jest prywatną osobą czy firmą, masz rację, może zafundować w ramach autopromocji przy imprezce charytatywnej nawet Stonesów. Jeśli jednak sponsor jest samorządem czy państwem – to już nie jest takie proste, bo wydaje cudzą kasę. Rżnięcie mieszkańców miasta na 7500 czy 10 000 na imprezkę z Czeremszyną to jest dla mnie „wyciąganie ręki po cudze” : )

    Bernard 15/01/2012 10:23 Odpowiedz
  • A wracając do zespołów, to nikt nie może zabronić sponsorowi, żeby zapłacić za występ powiedzmy „rolingstonsów” jeśli ma na to ochotę. Jeśli jakiś sponsor stwierdzi, że ma na to ochotę i to mu się opłaca, to tym lepiej dla frekwencji na imprezie i zadowolenia, zarówno organizatorów jak i uczestników.

    jegomosc 14/01/2012 20:06 Odpowiedz
  • Casus Bolesławca pokazuje, że prawda wyjdzie na jaw zawsze i że nie warto wyciągać ręki po cudze. Mam nadzieję, że policja i prokuratura się wykażą, zostaną postawione zarzuty i sprawa nie „rozejdzie się po kościach”. Bo szkodliwość społeczna tej akcji jest olbrzymia.

    Niestety Bruner ostatnio coraz częściej piszesz szybciej niż myślisz, ciężko określić czy skoczyły twoje umiejętności manualne, czy też może powód tego jest inny. KASA ZE ZBIÓRKI IDZIE „NA DZIECIAKI”. Co więcej na statutowe cele idzie więcej pieniędzy niż przynosi zbiórka i 1%. To fakt.

    Zespołom płaci się z kasy sponsorów. O ile potrafi się takich znaleźć. W zeszłym roku opłacenie zwrotów dla zespołów i grupy ratownictwa kosztowało nasz sztab lekko ponad 1000zł.

    Bernard zachęcał mnie do napisania o WOŚP przed imprezą, ale nie chciałem wtedy „dokładać do pieca”. Teraz też nie mam ochoty na kopanie leżącego. Ale chętnie napisze czym jest WOŚP i jak się odbywa finał. O ile tylko zaproszenie jest aktualne:)

    jegomosc 14/01/2012 20:04 Odpowiedz
  • Casus bolesławiecki pokazuje dwie sprawy: 1) Cały ten biznes działa na gębę. Z kasą jest pełna improwizacja i widać jasno, że jeśli dobierze się tam w sztabie towarzycho zacne – może podpieprzyć tych pieniędzy ile zechce – bo nie ma nijak możliwości skontrolowania ile właściwie tej kasy od społeczeństwa spłynęło.

    2) pieniądze nie idą czysto „na dzieciaki” – a już od samego dołu są konkretne koszty w postaci opłacania artystów – którzy nie robią żadnych złudzeń, że grają za darmo. Wrocławska pisze o różnych powiatowych gwiazdach, które koszt dojazdu (bo jak Jurek opierdolkę zrobił z piedestału to za występ nie biorą – a tylko za dojazd) 30 km – kalkulowały na 6 tysięcy złotych. Rzecz dotyczy przykładów TYLKO z naszego województwa.

    Bruner 14/01/2012 14:34 Odpowiedz
  • Jakim prawem Jasiński dysponował cudzym mieniem? Równie dobrze można powiedzieć ,że wyciągnął z puszki 2000zł . Czy jest jakieś potwierdzenie wyciągnięcia 1300zł, czy puszka wydała kwit ?
    To chyba powinien być koncert charytatywny . Nie po to zbiera się pieniądze dla fundacji , żeby jacyś pseudo artyści mogli zarabiać .

    Daniel 14/01/2012 13:15 Odpowiedz
  • Pan Jasiński PRZYZNAJE SIĘ do otwierania puszek:
    http://www.prw.pl/articles/view/19487/wykorzystal-pieniadze-wosp

    Bernard 14/01/2012 12:59 Odpowiedz
  • Wyjaśnieniem sprawy powinna się zająć ODPOWIEDZIALNA za zbiórkę Fundacja WOŚP : )

    Oczywiście całe podejście od organizacji wośpowego banku w tym roku jest kuriozalne i nie mieści się w głowach. Słyszałem że rano w dniu finału bank w ogóle nie był zorganizowany. Potem podobno wyszedł pomysł z oddawaniem kasy do PKO SA, co było o tyle bez sensu że latanie tam z puszkami i siedzenie w oczekiwaniu na przeliczenie kasy i kwit przez wolontariusz było stratą czasu, skoro finał odbywał się w BOK MCC.

    W interesie FUNDACJI jest wyjaśnienie wszystkich niejasności. Przyznam, że nie rozumiem fundacji, która mówi, że Bolesławiec to wyjątek i wysyła pisemka. Moim zdaniem ktoś z WOŚP powinien już tu być, wyjaśniać sprawy, ustalać prawdę a także wysłać jakiś jasny komunikat do mieszkańćow. Wydaje mi się że to jak sama fundacja traktuje temat Bolesławca nie świadczy o niej najlepiej.

    Bernard 13/01/2012 13:05 Odpowiedz
  • No ale czy wiesz bernardzie jaka kwota ma być oddana- nie . Złamanie regulaminu byłoby wtedy kiedy cała kwota wraca do wośp , tylko że nie wiemy jaka to kwota . Bo puszka musiałby być w pierwszej kolejności przeliczona . Jeżeli wyciągamy coś z czegoś i nie wiemy ile tego czegoś jest , to jak ten ktoś udowodni ,że wziął tylko to coś ? Nawet jak istnieje jakiś dowód wypłaty ile otrzymał zespół to dalej istnieje podejrzenie ,że zawartość puszki nie jest taka jak przed zerwaniem banderoli . Zadać trzeba pytanie gdzie ta puszka trafiła po otworzeniu (do samochodu!!??)Poza tym jest jeszcze jedna ciekawa sprawa , działanie było świadome (z premedytacją).

    Oczywiście swoją hipotezę opieram na ogólnych informacja podawanych w mediach !

    Daniel 13/01/2012 12:45 Odpowiedz
  • A ja myślę, że to tylko złamanie regulaminu jednej fundacji, zwłaszcza jeśli ta kwota zostanie oddana : )

    Bernard 13/01/2012 12:05 Odpowiedz
  • jeżeli zespół muzyczny otrzymał honorarium wyciągnięte z puszku wośp , to to jest już poważne przestępstwo art 274 K.K.. nie jestem ekspertem , ale chyba powinno być tymczasowe aresztowanie z art,235 K.K.- czy jest tu jakiś ekspert , który jest w stanie wyprowadzić mnie z ewentualnego błędu ?

    Daniel 13/01/2012 12:02 Odpowiedz
  • Mina, wizerunek ogólny + zupełny brak WOŚP-owego entuzjazmu – to już są wystarczające powody, aby zasądzono 5 lat więzienia.

    Bruner 13/01/2012 00:16 Odpowiedz
  • Bernard 12/01/2012 22:50 Odpowiedz
  • Bernard 12/01/2012 22:42 Odpowiedz
  • @Danielu, powtórzę:
    „nie wierzę w przywłaszczenie pieniędzy WOŚP przez pana Henryka,
    co nie zmienia faktu, że z pieniędzmi i puszkami najprawdopodobniej obchodzono się w sposób niezgodny z regulaminem Fundacji WOŚP.”

    Bernard 12/01/2012 22:23 Odpowiedz
  • to jak jest ukradł czy nie ????

    Daniel 12/01/2012 22:03 Odpowiedz
  • Dobies ze sztabu WOŚP powiedział wyraźnie, że czas rozliczenia jest do 31 stycznia. Mam wrażenie, że zależy komuś aby uszyć grubą aferę. Pokazano mi screeny chata – gdzie 5-6 stycznia dość precyzyjnie opisano zarys całego scenariusza rozwoju wypadków z HJ. Trochę to dziwne.

    Bruner 12/01/2012 21:11 Odpowiedz
  • oświadczenie BOK MCC w sprawie finału:
    http://www.bolec.info/index.php?op=cynk&act=cynk&cynk=921

    Bernard 12/01/2012 17:52 Odpowiedz
  • – Przypadek Bolesławca i Henryka Jasińskiego jest jedyny pośród 1700 tegorocznych sztabów WOŚP w Polsce – mówi Krzysztof Dobies. Jak podkreśla, Orkiestra w miarę swoich możliwości stara się weryfikować każdego szefa sztabu. Opiera się na rekomendacji i organizacji przy której sztab powstaje. W Bolesławcu sztab powstał przy urzędzie miasta oraz Bolesławieckim Ośrodku Kultury.

    DOBIES TO RZECZNIK ORKIESTRY,
    CAŁOŚĆ TEKSTU:

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/492942,ile-zebrali-na-wosp-szef-sztabu-zniknal,id,t.html?cookie=1

    Bernard 12/01/2012 11:42 Odpowiedz
  • no tośmy się rozerwali z rana !!

    Daniel 12/01/2012 08:18 Odpowiedz
  • http://wospboleslawiec.pl/

    chyba rozgłos zrobił ruch na stronie wośp do tego stopnia że transfer poszedł i wyłączyli chłopcy – a za przekroczenie transferu pewnie przyjdzie rachunek.

    Bernard 11/01/2012 17:08 Odpowiedz
  • to już ostatnia moja wypowiedź
    napisałem;

    rzeczywiście idiotami nie można nazwać elektoratu PO co najwyżej można zarzucić im ;

    Niepełnosprawność intelektualną (obniżenie poziomu rozwoju intelektualnego) – zaburzenie rozwojowe polegające na znacznym obniżeniu ogólnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, któremu towarzyszy deficyt w zakresie zachowań adaptacyjnych (w szczególności niezależności i odpowiedzialności)
    – pouczyłeś mnie cytuję;

    Daniel:
    Za osobę z niepełnosprawnością uważa się taką, która z powodu urazu, choroby lub wady wrodzonej ma poważne trudności albo nie jest zdolna wykonywać czynności, które osoba w tym samym wieku, rozwijająca się bez zaburzeń jest zdolna wykonać.

    Danielu- wykryłem u Ciebie małą jednostkę chorobową:
    Swoisty przykład nietolerancji osób niepełnosprawnych, bądź używanie słów nie zapoznawszy się wcześniej z ich znaczeniem……..

    czy ja jestem nietolerancyjny mówiąc ,że każdy z nas jest niepełnosprawny . że elektorat PO nie jest czymś nadzwyczajnym i ma pewne niepełnosprawności intelektualne. I na końcu ,czy właściwe jest kategoryzowanie(jak w Oświęcimiu) tylko i wyłącznie ludzi wg Twojego rozumowania i cytowanej regułki .

    a co do ostatniej twojej wypowiedzi
    rzeczywiście czasami nie moge go ogarnąć
    Nie musisz odpowiadać wiem ,że nie masz kontrargumentu . Już od trzech postów starasz się zmienić temat i łagodzić sprawę .
    Rzeczowa rozmowa z wyborcą PO – jest to niemożliwe

    Daniel 11/01/2012 14:20 Odpowiedz
  • Myślę Danielu, że najpierw policja poprosi pana Jasińskiego o wyjaśnienia.

    Swoją drogą nie wierzę w przywłaszczenie pieniędzy WOŚP przez pana Henryka,
    co nie zmienia faktu, że z pieniędzmi i puszkami najprawdopodobniej obchodzono się w sposób niezgodny z regulaminem Fundacji WOŚP.

    Bernard 11/01/2012 13:52 Odpowiedz
  • co do tematu Bernardzie wiesz już może czy są już jakieś zarzuty postawione przez prokuraturę , czy badają jeszcze ?
    co do naszych polityków oni zawsze mieli wszystko gdzieś , a WOŚP dla nich nie jest czym nadzwyczajnym , bo to przecież nie ich pieniądze

    Daniel 11/01/2012 13:49 Odpowiedz
  • Danielu, nie obrażaj mnie nazywąjac hipokrytą….Widzę, że nie za bardzo ogarnięty z Ciebie umysł- więc kończę dyskusję z Tobą- bez jakiegokolwiek sensu- prowadzącą do słownych, niepotrzebnych starć.

    antyjudasz 11/01/2012 13:46 Odpowiedz
  • żadnych haków nie szukam staram się tylko uwydatnić twoją hipokryzję . zarzuciłeś mi ,że mam niechęć do osób niepełnosprawnych. otóż nie ja mam niechęć do osób które wybierają PO.Jeżeli można używać kategoryzacji takiej jak w Oświęcimiu w stosunku do osób kalekich wg systemu niepełnosprawnych i uwłaczać im godność ale juz wyborców PO nie pozwalasz tak nazywać no to coś jest nie tak . Albo wszyscy mamy jakąś niepełnosprawność , albo nikt .

    Daniel 11/01/2012 13:40 Odpowiedz
  • Bernardzie,
    uważam że dobrze, sprawa powinna zostać wyjaśniona do końca. Trzymam kciuki za WOśP. Mocno.

    antyjudasz 11/01/2012 13:36 Odpowiedz
  • @pami – Tekstu nie czytaj, przejdź od razu do obrazka. Twoje „obywatelskie obowiązki” sprowadzają się, z tego co widzę jak dotychczas, do intensywnego zużywania klawiatury i tłuczenia binarnej piany. Nie mam żadnych dowodów na to, że poza wspomnianą wirtualną aktywnością, Twój altruizm materializuje się, choćby i nawet – poprzez wrzucenie jednej złotówki do puszki Owsiaka. Nie za bardzo rozumiesz teksty dłuższe niż złożone z dwóch zdań (takie intelekty świetnie kształtuje się za pośrednictwem kultury nagłówków) – dlatego wybacz, ale trochę żali mi czasu dalej zajmować się Tobą.

    Czekam

    Do tego czasu nie mamy o czym ze sobą tu pisać.

    Bruner 11/01/2012 13:35 Odpowiedz
  • A WRACAJĄC DO TEMATU DYSKUSJI CZYLI DO WOŚP (to apel o opamiętanie się):

    Henryk Jasiński nadal w szpitalu, organizatorzy zgłosili sprawę na policję, sprawą zaczyna interesować się Fundacja.

    Bernard 11/01/2012 13:32 Odpowiedz
  • Danielu:
    ja nie mam czasu śledzić wszystkich wpisów na stronie jak Wy, oparłem się na bieżącym poście i na jego temat dyskutujemy, więc proszę o rzeczową i poważną dyskusję.

    antyjudasz 11/01/2012 13:29 Odpowiedz
  • Kręcisz tak, że mógłbyś kręcić ciasto na placek ;-)))) Szukasz haków? Tak uważam, że wyborcy partii jaką jest PO nie są niepełnosprawni intelektualnie. Drukowanymi?

    antyjudasz 11/01/2012 13:26 Odpowiedz
  • to ja porównałem do Niesiołowskiego . chodziło mi o argumentacje nkostas na temat pami666 cytuję część

    jej bloog to sterta nienawiści pod adresem rządu, premiera, to brak tolerancji dla innego niż jej zdania, rozumiem że każdy może wyrazić swoją opinię ale to jest naprawdę przegięcie!. Już przesłałam do Kancelarii Premiera link do jej strony, mam nadzieję ze się ktoś tym zajmie, bo tak nie może być żeby tak nienawistna osoba uczyła nasze pociech

    a to już klasyka;

    Twoja bezczelna postawa nie zna granic. . Zamilcz lepiej, wyślij pieniążki do Pana biznesmena z Torunia

    a to pan Niesiołowski;
    http://www.youtube.com/watch?v=5GtskMy58cY&feature=related

    Daniel 11/01/2012 13:23 Odpowiedz
  • podając regułkę niepełnosprawności z niej jasno wynika że osoba kaleka jest osoba niepełnosprawną .
    odpowiedz prosze na pytanie czy nazywasz ludzi kalekich niepełnosprawnymi i czy można nazywac wyborców PO osobami niepełnosprawnymi intelektualnie

    Daniel 11/01/2012 13:18 Odpowiedz
  • Kostas:
    Rozwiń proszę swą myśl, bo nie bardzo rozumiem co ma Pani Pami wspólnego z Panem Niesiołowskim???

    I nie bierz tak tego wszystkiego emocjonalnie, to rzeczowa dyskusja a nie walka dzikich byków.

    antyjudasz 11/01/2012 13:13 Odpowiedz
  • Daniel;
    „i jeszcze jedno nie pozwalasz nazywać wyborców PO jako niepełnosprawnych , ale pochwalasz takie sformułowanie w stosunku do osób kalekich ? tak czy nie”

    danielu, dlaczego przekręcasz moje słowa.. Gdzie się odnoszę w swoim tekście do tego co napisałeś?
    Osoba niepełnosprawna jest dla mnie tak samo ważna jak sprawna w pełni, ja nikomu nie ujmuję.

    antyjudasz 11/01/2012 13:11 Odpowiedz
  • I to co Daniel napisał to jest obrażanie pami!

    Bernard 11/01/2012 13:07 Odpowiedz
  • @nkostas
    u pami666 zauważyłem podobieństwo w tych wypowiedziach do Stefana Niesiołowskiego

    Daniel 11/01/2012 12:55 Odpowiedz
  • pami666.
    przykro mi ale stanowisko liberalne jest jak najbardziej właściwe . każdy dobrobyt jaki został wybudowany oparty był na tej zasadzie . potega niemiec , angli, usa . tworzone były w duchu wolności gospodarczej i osobistej.

    Daniel 11/01/2012 12:44 Odpowiedz
  • antyjudasz
    i jeszcze jedno nie pozwalasz nazywac wyborców PO jako niepełnosprawnych , ale pochwalasz takie sformułowanie w stosunku do osób kalekich ? tak czy nie

    Daniel 11/01/2012 12:40 Odpowiedz
  • Kolejne przykłady „żadnej nienawiści ani obelg” @Pami:

    raczej obity na czerwono- może by mu wyleciały z dyni te pisuarowskie teorie spiskowe

    jej bloog to sterta nienawiści pod adresem rządu, premiera, to brak tolerancji dla innego niż jej zdania, rozumiem że każdy może wyrazić swoją opinię ale to jest naprawdę przegięcie!. Już przesłałam do Kancelarii Premiera link do jej strony, mam nadzieję ze się ktoś tym zajmie, bo tak nie może być żeby tak nienawistna osoba uczyła nasze pociech

    Wiadomo dlaczego PIS stoi tak blisko Kościoła! tam się odezwiesz to już po Tobie- wykluczenie bez słowa wyjaśnienia. I szkoda tylko że tatusiek z Torunia się do tej zasady nie stosuje

    skąd Ty możesz na ten temat cokolwiek wiedzieć

    to możesz sobie wsadzić w swoje 4 litery- to wstrętne i ordynarne. Albo nie- lepiej poproszę Palikota- on Ci go bardzo chętnie wsadzi!

    o jaką Ty Lolka, srolka, czy tam coś innego ustawę walczysz

    Raczej czep się Lolki bo jej słownictwo pochodzi typowo z rynsztoku
    sam jesteś id.. i zdrajcą Polski.

    Dno dno dno

    Poziom Twojej kultury i inteligencji jest równy zeru

    nKostas 11/01/2012 12:23 Odpowiedz
  • I to obrazuje jak durny system popierasz .Sam nie popieram takiej formy .Taką kategoryzacje przyjmuje obecny system ( kopiuj wklej z wiki – akurat ten cytat).
    Co do niepełnosprawności , każdy z nas ma jakąś niepełnosprawność . Ja nie przeskoczę 1,6m czy nie podniosę 80 kg , nie mam też głosu jak Marcin Szewczak ani takich umiejętności . Czy nazywanie kogoś osobą niepełnosprawną uwłacza jej godności TAK – ALE TAKI DURNY SYSTEM WYBRALIŚCIE.

    Daniel 11/01/2012 12:23 Odpowiedz
  • mKostas:

    myślę, że trochę przesadzasz, nie widzę w tekstach pami66 żadnej nienawiści, oskarżeń, obelg czy pomówień.
    „Czysty trollizm” ? chyba mylisz pojęcia!!!! To czysta przesada z Twej strony.!!

    antyjudasz 11/01/2012 12:03 Odpowiedz
  • Witaj, jednak wróciłem. Przyznam szczerze -po wykasowaniu mego komentarza obraziłem się na ten portal ;-) ale już mi przeszło. Witam wszystkich ;-)

    antyjudasz 11/01/2012 11:55 Odpowiedz
  • @Pami napisała (tylko w tym wątku!):
    każdy powinien szanować opinię innych z racji tego, iż przecież żadna prawda nie została do końca dowiedziona i nie mamy pewności, które stanowisko jest najwłaściwsze.

    Twoja bezczelna postawa nie zna granic. . Zamilcz lepiej, wyślij pieniążki do Pana biznesmena z Torunia

    Niestety Twoja postawa nie dorasta Jurkowej do pięt

    dla Ciebie to g…znaczy.

    zastanawiam czy (…) to w ogóle jest człowiek

    niech Pan pomnoży przez liczbę nienawiści do WOŚP jaką Pan w sobie skrywa

    cały czas wciskasz nam te farmazony

    jesteś nietolerancyjny

    Wyrażam swoje zdanie bez żadnej obrazy dla Ciebie (sic!!!!!)
    *************************************************

    I wszystkie obelgi, pomówienia, oskarżenia wyssane z palca: ŻADNYCH dowodów cytatów… Same urojenia, czysty trollizm… Co nie przeszkadza jej pouczać innych

    nKostas 11/01/2012 11:53 Odpowiedz
  • @antyjudasz,
    witaj na bobrzanach : )

    Bernard 11/01/2012 11:46 Odpowiedz
  • Daniel:
    Za osobę z niepełnosprawnością uważa się taką, która z powodu urazu, choroby lub wady wrodzonej ma poważne trudności albo nie jest zdolna wykonywać czynności, które osoba w tym samym wieku, rozwijająca się bez zaburzeń jest zdolna wykonać.

    Danielu- wykryłem u Ciebie małą jednostkę chorobową:
    Swoisty przykład nietolerancji osób niepełnosprawnych, bądź używanie słów nie zapoznawszy się wcześniej z ich znaczeniem……..

    antyjudasz 11/01/2012 11:44 Odpowiedz
  • Wielu moich znajomych, przyjaciół popiera PO i nie zauważyłam u nich niepełnosprawności intelektualnej. Uważacie się za lepszych, mądrzejszych, a w rzeczywistości nie zasługujecie na to miano. Nie szanujecie poglądów i postaw innych,pragniecie pozostać ponad innymi.
    Wciąż spotykam się z nawoływaniem do określonych poglądów, każdy z Was uważa swoje stanowiska za te właściwe. Jednak każdy powinien szanować opinię innych z racji tego, iż przecież żadna prawda nie została do końca dowiedziona i nie mamy pewności, które stanowisko jest najwłaściwsze. Czyż nie?

    pami666 11/01/2012 11:31 Odpowiedz
  • @pami666
    rzeczywiście idiotami nie można nazwać elektoratu PO co najwyżej można zarzucić im ;

    Niepełnosprawność intelektualną (obniżenie poziomu rozwoju intelektualnego) – zaburzenie rozwojowe polegające na znacznym obniżeniu ogólnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, któremu towarzyszy deficyt w zakresie zachowań adaptacyjnych (w szczególności niezależności i odpowiedzialności)

    Argumentów można mnożyć zaczynając od niezależności w postaci regulacji prawnych co można sprzedawać i produkować a co nie . Samo zmuszanie do do płacenia ZUS i KRUS powoduje ,że państwo uważa nas za nieodpowiedzialnych itd.
    Oczywiście te wszystkie argumenty można przypisać do wszystkich partii rządzących PO, PIS,SLD,PSL i innych.

    LUB-Można przypisać też łatkę „cwaniaków” którzy żerują w takim systemie tz. gapowicz . Innych określeń nie ma

    co do zdrajców ; Traktat Lizboński podpisał Lech Kaczyński. A w traktacie lizbońskim jest wyraźnie napisane ,że UE nadaje się osobowość prawną , czyli staje sie państwem o nazwie UE – a jeżeli koś to popiera ………

    Daniel 11/01/2012 11:14 Odpowiedz
  • Wracając do tematu.

    Nie macie wrażenia, że fundacja WOŚP ma takie Bolesławce i lokalne afery w d…?

    Bernard 11/01/2012 10:36 Odpowiedz
  • To znaczy – faktem jest iż jesteś nietolerancyjny i każdego kto ma inne zdanie, wyznanie czy słucha innej muzyki także wyzywasz od idiotów? Bo przecież nie każdy musi się zgadzać tak z Jarosławem Kaczyńskim jak i z Donaldem Tuskiem. Ja się nie zgadzam z Kaczyńskim- ale nie wyzywam go i nie szykanuję, również nie wyzywam od idiotów sympatyków PIS-u..
    Poza tym nie odpowiedziałeś na wcześniej zadane pytanie…co Cię łączy z Dżudą? ;-))))))))))))))))

    pami666 11/01/2012 10:25 Odpowiedz
  • Nieprawda! W przeciwieństwie do postempowców, moja teza była bardzo starannie uargumerntowana – podparta faktami.

    nKostas 11/01/2012 10:17 Odpowiedz
  • Odezwał się ten który polskich obywateli głosujących na PO nazwał idiotami i zdrajcami…żadnych faktów, same epitety.

    pami666 11/01/2012 08:43 Odpowiedz
  • Seanse nienawiści typowe dla zwolenników „polityki miłości” – 0 faktów i argumentów, 100% epitetów. Zgodnie ze starożytnym zwyczajem – zabić posłańców przynoszących złe wieści! Nic się nie zmieniło:
    https://bobrzanie.pl/2011/02/04/bogdan-mazurkiewicz/tomasz-lis-wprost-propagandowy/comment-page-2#comment-6315
    https://bobrzanie.pl/2011/11/17/nkostas/postempowcy-nie-odpuszcza

    nKostas 11/01/2012 07:52 Odpowiedz
  • Droga Mia ;-)
    Dla Ciebie i Brunera to niestety obowiązek Pańswa, dla mnie to obowiązek obywatela, aby sobie pomagac wzajemnie. Nie atakuję, nie zgadzam się z Panem Brunerem- ale jak zauważyłam, ktokolwiek sprzeciwi Się temu Panu jest przez niego atakowany.

    Bruner- skąd wytrzasnąłeś ten obrazek- z pudelka?

    pami666 10/01/2012 22:20 Odpowiedz
  • @Mia,
    witaj na bobrzanach : )

    Bernard 10/01/2012 22:00 Odpowiedz
  • @pami

    Jestem dumny!

    Bruner 10/01/2012 22:00 Odpowiedz
  • @pami666, Czytając Brunera nie odniosłam wrażenia, żeby komukolwiek ubliżał.
    Za to czytając Twoje wypowiedzi odniosłam wrażenie, że to Ty, z nieznanych mi jeszcze powodów, atakujesz adwersarza.
    Piszesz: „Postawiono świątynię opatrzności, a biedne dzieci umierają bo brakuje odpowiedniego leczenia i sprzętu…bo gdyby nie Anioł Jurek już by kilkaset dzieci było w niebie!”
    Ale to nie jest nasz, Brunera, Twój obowiązek! Płacimy (ja płacę) podatki. To jest obowiązek państwa. Po to m.in. płacimy podatki, czyż nie?
    Ja w tym roku spasowałam. Nie wpłaciłam ani złotówki i raczej tego nie uczynię. Za to na 1% jakieś dziecko, instytucja może liczyć. :)
    Dobrze pisze Daniel. WOŚP to już instytucja, nie siła narodu, niestety :(
    Pozdrawiam

    Mia 10/01/2012 21:26 Odpowiedz
  • A Ty- intelektualne guru ;-) Wolę być „statystycznym Polakiem” niż takim mało empatycznym człowiekiem jak TY!
    A cemoi- inteligentny gościu który wie czego chce i co mówi!

    pami666 10/01/2012 20:46 Odpowiedz
  • @pami – o moich nerwach wiesz dokładnie tyle co o poglądach politycznych. Czytając Twój ostatni post odnoszę wrażenie, że czytasz z takim samym zrozumieniem, jak cemoi. To potwierdza, że statystyczny Polak załamuje się mentalnie na trzecim zdaniu – gdy przychodzi mu zmierzyć się z nieco poważniejszą dawką słowa pisanego…

    Bruner 10/01/2012 20:31 Odpowiedz
  • Oj Bruner ;-) Dlaczego od razu takie nerwy..? Niby chcesz aby szanowano Twoje zdanie, a cały czas wciskasz nam te farmazony i wchodzisz na głowę ze swoimi dzikimi teoriami. Skoro tak Ci przeszkadza cały Rząd- zrób coś zamiast siedzieć przed monitorem i opluwać ludzi godnych podziwu.” Róbta co chceta”- to Cię tak drażni? Masz wybór- nie róbta wcale! Jeszcze raz spójrz na kwotę zebraną przez WOŚP, przeanalizuj rozliczenia którymi Owsiak się okazuje, a skoro masz tyle energii- przestudiuj finanse biznesia z Torunia- to tam warto się zagłębić ;-))))) Postawiono świątynię opatrzności, a biedne dzieci umierają bo brakuje odpowiedniego leczenia i sprzętu…bo gdyby nie Anioł Jurek już by kilkaset dzieci było w niebie!

    pami666 10/01/2012 20:19 Odpowiedz
  • @pami, cemoi – 3 ostatnie lata czynnie uczestniczyłem w akcjach związanych z WOŚP, w mieście i powiecie – i jestem to w stanie błyskawicznie udowodnić. Nie muszę lubić Owsiaka, bo mi zupełnie nie odpowiada ten styl. Mam poważne wątpliwości do stosunku formy i treści tej imprezy. Róbta co chceta? Więc robię. Jestem sobą.

    Przeraża mnie ta Wasza dolina ideologiczna, to Wasze intelektualne kibolstwo, które sprowadza się jedynie do bredzenia nieustającego o Rydzyku, Kaczyńskim. Gdy tylko zechcę – zaleję tu Rydzyka. Nie takim rzadkim rzygiem jak Wasz, a merytotycznymi pytaniami o genezę rozgłośni RM, o tajemnicze targi związane z ruskimi częstotliwościami wojskowymi, o rozliczenie akcji ratowania Stoczni Gdańskiej. To, że obecny i były rząd uważam za niekompetentną zgraję karierowiczów, nieustająco plączących się w jakichś kłamstwach – nie oznacza, że byłem zakochany w poprzednich. Więc skończcie już proszę – bo Wasza wiedza o moich poglądach politycznych to, jak się zdaje – jedynie projekcja mało skomplikowanego slajdu, jakim jest – Wasz ogląd rzeczywistości współczesnej. Rozpięty między dwoma postaciami, których nazwisk nie będę tu powtarzał po raz kolejny. Mój świat nie jest opisywalny jednym bitem!

    @cemoi – ludzkich cech jako pierwsza odmówiła mi dyskutantka, której zaproponowałem pojedynek. Już kiedyś wyrwałeś się do mnie – jak się okazało nie doczytawszy wątku. Tutaj – mamy powtórkę.

    Za chwilę dokonam wpłaty. Symbolicznej kwoty, a publikacja potwierdzenia to z mojej strony żądanie honorowej satysfakcji.

    http://www.praktyk.info/doc/potwierdzenie_wplaty.jpg

    Wpłaty dokonałem na rzecz pierwszego potrzebującego, z listy 1% Bobrzan, który udostępniał nr konta, a nie jedynie KRS. Jeśli ktoś ma wątpliwości, co do autentyczności – oryginał w każdej chwili mogę przesłać Bernardowi celem weryfikacji.

    Bruner 10/01/2012 18:39 Odpowiedz
  • ale to nie chyba o samą kwotę chodzi !!??Nie wiem co bruner miał na mysli , tu rzeczywiście troche zagalopował się!

    Moim zdaniem jak ktoś wpłaci po 20zł przez okres kilku miesięcy to będzie OK! a jeszcze jak zruci się kilka osób to już mozna powiedzieć o sukcesie!

    jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach . Wydaje mi się ,że z rozmowy wynikało to żeby ominąć całą machinę biurokratyczno urzędniczą (jaka by ona nie była ). Chodzi mi o to i wydaje mi się ,że brunerowi też, aby pomoc docierała bezpośrednio – i tu go popieram . Nie neguje WOSP , żeby nie było nieporozumień , ale zaczyna się zamieniać powoli w NFZ , a to już jest chamstwo (Jasiński ,polityka , kto kogo popiera itp.)

    Daniel 10/01/2012 17:57 Odpowiedz
  • cyt. „Wpłacę na rzecz potrzebującego dziecka z Bolesławca pewną kwotę.
    Zamieszczę tu kopię bankowego dowodu wpłaty
    Ty wpłacisz co najmniej taką samą.
    I zamieścisz dowód wpłaty.

    A jeśli tego nie uczynisz – napiszę, że nie jesteś człowiekiem.”

    cyt. ” @pami – rozumiem, że nie masz ochoty wpłacić na dziecko, co zaproponowałem i udowodnić to. Stać Cię tylko na to, by wydzierać tu swoją internetową jadaczkę … ”

    Może Ona już tyle, na ile było Ją stać ofiarowała?

    Co to za propozycja, „próba wody” ? Nawet Rydzyk nie posuwa się do tego aby poddaństwo członków „:swego kościoła” mierzyć miarą ofiarowanych datków.

    Nie wszyscy dysponują takimi samymi dochodami, nie wszyscy mają takie same zobowiązania. Niektórzy ledwo wiążą koniec z końcem, a mimo to stać ich na wrzucenie paru groszy do puszki. Czy przez to są mniej ludzcy. Czasami złotówka wrzucona przez ubogiego jest cenniejsza niż tysiąc wrzucony przez „Brunera”

    Ciekaw jestem gdyby tak jakiś bolesławiecki krezus podjął „tę znów brudną rękawicę” i wpłacił 100 000 zł, żądając jednocześnie nie mniejszej wpłaty, w przeciwnym razie odmawiając Mu wszelkich ludzkich cech.

    Mimo wszystko myślałem, że Bruner jest inteligentniejszy.

    cemoi07 10/01/2012 16:55 Odpowiedz
  • Pan Henryk Jasiński cieszy się zaufaniem prezydenta Piotra Romana.
    Zaufanie to musi być wielkie., skoro na liście kandydatów do Rady Powiatu – w ostatnich wyborach samorządowych w okręgu wyborczym nr 3 miał pozycję drugą – zaraz po Panu Małachowskim :-)
    http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=5045

    Stary Satyr 10/01/2012 16:08 Odpowiedz
  • ja też się dorzucę . Ale interesuje mnie wpłata na bezpośrednie konto osoby potrzebującej, bez pośredników fundacji itp . dziadostwa.

    Daniel 10/01/2012 14:21 Odpowiedz
  • Teraz wszyscy czekamy na Pana krok…Panie Brunerr ;-))))))))) Druczek do banku wypisany? Na jaką kwotę? Najlepiej niech Pan pomnoży przez liczbę nienawiści do WOŚP jaką Pan w sobie skrywa- uzbiera się całkiem niezła sumka!!! ;-)))))) Pozdrawiam ;-)

    pami666 10/01/2012 13:47 Odpowiedz
  • @pami – mamy okazję zapoczątkować piękną bolesławiecką tradycję. Płacisz, czy gadasz?

    Bruner 10/01/2012 13:42 Odpowiedz
  • Nie to Ty obrażasz ludzi którzy chcą rzeczywiście coś zrobić dla innych. Ja działam w wielu wolontariatach, także w Caritasie- choc z tego ostatniego chyba się wypiszę.. . Wyrażam swoje zdanie bez żadnej obrazy dla Ciebie. To Ty wypisujesz jakieś dziwne rzeczy- dodam obraźliwe dla innych ludzi. Dla mnie również bo przeciez ja także jestem w „bandzie Owsiaka” Oj wstydź się wstydź Brunerciku…

    pami666 10/01/2012 12:53 Odpowiedz
  • @Bernard – właśnie z tej listy mam ochotę skorzystać.

    Bruner 10/01/2012 12:31 Odpowiedz
  • polecam Wam : )

    1%

    Bernard 10/01/2012 12:29 Odpowiedz
  • @pami – rozumiem, że nie masz ochoty wpłacić na dziecko, co zaproponowałem i udowodnić to. Stać Cię tylko na to, by wydzierać tu swoją internetową jadaczkę atakując ad personam ludzi, którzy mają śmiałość mieć inne poglądy niż Ty na różne sprawy? Postaw kwestię jasno! Zaczęłaś mnie obrażać i proponuję Ci formę honorowego pojedynku z korzyścią dla dobra publicznego.

    Bruner 10/01/2012 12:26 Odpowiedz
  • każdy przeznacza swoje pieniążki na cel który uważa że będą dobrze spożytkowane, natomiast twoje wywody na temat WOŚP sprawiają przykrość ludziom którzy wspierają ten cel i są z nim całym sercem. Nie interesują mnie Twoje wywody, teorie spiskowe itd. A prześmiewne nazywanie wolontariuszy Owsiakami którzy Cię atakują to już chwyt poniżej pasa. Nie chcesz- nie pomagaj, ale tez nie przeszkadzaj!

    pami666 10/01/2012 12:22 Odpowiedz
  • @pami666 – Zamiast strzępić tu moją moherową gębę – proponuję Ci taki dobroczynnościowy deal:

    Wpłacę na rzecz potrzebującego dziecka z Bolesławca pewną kwotę.

    Zamieszczę tu kopię bankowego dowodu wpłaty
    Ty wpłacisz co najmniej taką samą.
    I zamieścisz dowód wpłaty.

    A jeśli tego nie uczynisz – napiszę, że nie jesteś człowiekiem.

    Bruner 10/01/2012 11:59 Odpowiedz
  • dziwne te Twoje „statystyki”, w takim razie dlaczego udało się zebrać ponad 40 mln!
    A moje dzieci kiedyś same dokonają wyboru- czy chcą być ochrzczone czy nie ;-)

    pami666 10/01/2012 11:21 Odpowiedz
  • @pami – Wiesz, że poziom uczestnictwa społecznego w wolontariacie jest w tym kraju najniższy w Europie?

    Bruner 10/01/2012 10:54 Odpowiedz
  • @pami – dzieci ochrzciłaś?

    Bruner 10/01/2012 10:51 Odpowiedz
  • Bruner
    …moherowy na 100% ;-)

    pami666 10/01/2012 10:25 Odpowiedz
  • @danielu,
    nie wiem, nie donoszę : )

    Bernard 10/01/2012 10:04 Odpowiedz
  • @ bernard doniesienie to chyba do prokuratury się składa nie na policję

    Daniel 10/01/2012 10:02 Odpowiedz
  • @pami – nie dość, że nie człowiek – to w dodatku antysystemowy. Zdehumanizowany wróg ludu. Moherowy terminator.

    Bruner 10/01/2012 09:56 Odpowiedz
  • Członkowie sztabu składają doniesienie na policję m.in w sprawie otwierania puszek.

    Bernard 10/01/2012 09:50 Odpowiedz
  • mam to samo : )

    Bernard 10/01/2012 09:27 Odpowiedz
  • Wiesz ja się zastanawiam czy Bruner to w ogóle jest człowiek…

    pami666 10/01/2012 09:22 Odpowiedz
  • Wypowiedzi pana Jasińskiego (również o koncie) z niedzieli z materiału Andrzeja Stefańczyka dla Muzycznego Radia:
    http://www.muzyczneradio.com.pl/5726,wiadomosci,xx-final-owsiakowego-grania.html

    Bernard 10/01/2012 09:08 Odpowiedz
  • szczerze powiedziawszy nie wierzę w ZŁE intencje Henryka.
    Może to nie „mainstreamowe” pisać takie herezje ale w sumie nie wierzę.
    To gość, który IMHO chciał (fakt że „po trupach”) zostawić po sobie „COŚ”. Nie wiem „CO” – może rekord XX Finału, może dobre wspomnienie o Henryku Jasińskim, może zadowolonych i zjednoczonych ideą wolontariuszy … Takie swoiste „Jeśli nie teraz to kiedy, jeśli nie JA to kto?”

    Nie można polemizować z twierdzeniami o braku organizacji, ignorancji, bezczelności, megalomanii, mitomanii czy wulgarności Szefa Sztabu – w końcu sami to odczuliśmy na własnej skórze – ale mimo wszystko chyba musimy go zrozumieć…. Zapewne gdyby nie NAPRAWDĘ ciężka choroba to NIGDY by do tego nie doszło i MOŻE by sobie poradził.

    Fakt, wszystko układało się zgodnie ze scenariuszem który przewidzieliśmy. Prawie jak w telenoweli – dzień wcześniej pisaliśmy scenariusz który sprawdzał się co do joty… Taka samospełniająca się przepowiednia.

    Ale nie kopmy go już – niech miarą naszego człowieczeństwa będzie to, że pomyślimy o jego bliskich i o tym co teraz muszą czuć.
    Bo może się zdarzyć jak w telenoweli – znajdzie się karton który na niego w końcu spadnie. A chyba nikt z nas z czystym sumieniem by tego nie chciał…

    frodo 10/01/2012 08:58 Odpowiedz
  • pytanie zasadnicze brzmi: „czy Bruner też jest „drugi człowiek?” : )

    Bernard 10/01/2012 08:45 Odpowiedz
  • Niestety Twoja postawa nie dorasta Jurkowej do pięt, rozumiem – zazdrość i zawiść, ale żeby o pomoc dla chorych dzieci….wstydź się Bruner, wstydź….Tak, wrzuciłam 2, 5 ,10, 20 zł a do tego wysłałam duuużo sms-ów. Wiesz, pomagając nie czuję się wcale lepsza od nikogo, tak nakazuje mi sumienie i miłość do drugiego człowieka, dla mnie to wielka rzecz,ale przecież dla Ciebie to g…znaczy. Pamiętaj- Orkiestra może kiedyŚ uratować i Twoje dziecko albo kogoś z rodziny. Oby nie, ale …ŚCIEŻKI LOSU NIEZBADANE SĄ……

    pami666 10/01/2012 08:21 Odpowiedz
  • http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=6799

    Moja stara ciocia z emigracji miała, na temat rodaków, teorię, którą opisywała słowami: Jeszcze Polska nie zginęła, póki kura w garnku!

    Bruner 09/01/2012 23:54 Odpowiedz
  • @pami – masz już jakieś konkretne informacje, że nie ma w tym roku rekordu? Pamiętaj, że jeśli tak będzie – to Jurek nie omieszka rzucić wszystkim w twarz, że nie stanęli na wysokości zadania. Ile wrzuciłaś do tej skarbonki? 2 złote? I poczułaś się na rok bardziej człowiekiem? Mój świat ma więcej punktów odniesienia niż Owsiak i Rydzyk, bejbe… wysil się.

    Bruner 09/01/2012 23:48 Odpowiedz
  • Bruner
    Twoja bezczelna postawa nie zna granic. . Zamilcz lepiej, wyślij pieniążki do Pana biznesmena z Torunia ;-) On bardzo „pomaga” biednym…

    pami666 09/01/2012 22:39 Odpowiedz
  • Straszne jakieś suchoty z tymi Owsiakami w tym roku. – W ogóle nie ma nic na „jedynkach” mainstreamu – co każe wnioskować, że nie uzbierano kolejnego rekordu. Wczoraj byłem w centrum Jeleniej przez dwie godziny przed .g. 19 i ani jeden Owsiak mnie nie napadł. W sumie to w szoku byłem.

    Bruner 09/01/2012 22:21 Odpowiedz
  • Analogia do bluesa jak najbardziej trafna. Dodam, że w czasach organizacji feralnego koncertu bluesowo- rockowego, główny organizator informował na prawo i lewo że ma raka, dlatego w organizacji są ewentualne niedociągnięcia…

    Daro 09/01/2012 16:49 Odpowiedz
  • Wypadek (właściwie kolizja-samochód uderzył w budynek) był w drodze do Złotoryi. Pan Jasiński trafił do tamtejszego szpitala bez poważniejszych obrażeń.

    Bernard 09/01/2012 14:27 Odpowiedz
  • Chyba sprawdza się stare powiedzenie;”jak nie wiadomo o co chodzi , to chodzi o pieniądze”

    Daniel 09/01/2012 14:19 Odpowiedz
  • Po finale szef sztabu miał wypadek samochodowy…

    Bernard 09/01/2012 14:06 Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

The maximum upload file size: 32 MB. You can upload: image, video, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Bobrzanie.pl
pl_PLPolish